lunes, 24 de abril de 2017

COLLITA DE SANT JORDI 2017


Aquest any Sant Jordi s'esqueia en diumenge, amb el que no estava clar si no hi hauria ningú al carrer o bé, seria una bogeria de gent. Per si de cas, i tenint en compte l'après en anys anteriors, m'ho vaig prendre amb tranquil.litat, deixant que el temps s'escolés fins que fos ben bé l'hora de dinar per llavors anar a gaudir contemplant entre prestages i taules, sense tenir por a ésser trepitjat per hordes d'animalons assedegats d'adquirir el llibre desitjat (o encara que sia, el que els justifiqui).

Evitant les estretors del Carrer Major i els pesats de les paradetes de roses, que apart d'haver-n'hi una cada 12 metres cada cop més són més agressius en els seus oferiments, em vaig encaminar cap a la Rambla Aragó a xafardejar els estols de llibres que hi han a mig carrer per acabar en una llibreria increíblement solitària, fet que feia tot just mitja hora semblava del tot impossible. Així, sense estretors ni gent colpejan-te al passar, vaig poder deixar vagarejar el meu desenvolupat Síndrome d'Stendhal entre títols coneguts i altres a descobrir, mentre madurava gustosament la collita d'aquest any, que tot seguit relaciono.

MARC PASTOR- FARISHTA: Possiblement amb el nou de David Trueba i el de Donald Ray Pollock, els que tenia anotats amb més força a la meva llista. A poc a poc, el barceloní s'ha convertit en un dels meus escriptors preferits i fins ara, tots els que m'he llegit d'ell m'han agradat moltíssim, amb la seva barreja entre el fantàstic i el suspens.

PIERRE LEMAITRE- RECURSOS INHUMANOS: Possiblement el francès sigui l'autor que més repercusió ha obtingut en els darrers 5 anys. Un cop consolidat, deixant enrera la sèrie Verhoeven, cada nou llibre que publica és una promesa de gran història. Si a més es tracta d'un regal triat, doncs encara molt millor. Moltes gràcies. 

RAMON USALL- SEIXANTA-VUIT: Aquest any el lleidatanisme ha estat un dels grans protagonistes per les nostres contrades amb gran empenta de la novel.la negra. Assasins de Ponent, Ful de Rafa Melero, els casos de La Sergent Grimm de Montse Sanjuan i alguns més. Com els dos primers ja els he gaudit, l'afortunat va ser en Ramón Usall. Per no saturar-me de nostreniment, vaig haver de descartar en una difícil decisió al meu apreciat Emili Bayo, però aviat ho remediaré.

ANTONIO MUÑOZ MOLINA- EL VIENTO DE LA LUNA: Fins i tot, en un dia tan consumista com Sant Jordi pots trobar megaofertes. Trobar un llibre d'aquest gran escritor a només 2 euros és una tentació que no es pot evitar, malgrat tenir-ne ja uns quants al cabàs. A més, encara que faci uns anys que li hagi perdut la pista, El Jinete Polaco segueix sent un dels meus llibres preferits.

DONALD RAY POLLOCK- EL BANQUET CELESTIAL: Els que hagin llegit Knockemstiff o El Diablo a Todas Horas entendran les meves ganes de tenir la seva nova obra. Als que no hagin fet, que sàpiguin que estan tardant.

LEILA SLIMANI- CANCIÓN DULCE: El Premi Goncourt de les lletres franceses és l'únic certamen literari en que hi confio amb els ulls tancats. Aquest any no podia ser diferent. Això sí, tot just feia un parell de dies que n'havia tingut la primera notícia quan el vaig rebre. Enorme punteria, per cert.

XAVIER THEROS- LA FADA NEGRA: Un altre regal, és el que té celebrar el teu sant en un dia tan assenyalat com aquest. No en tinc cap referència però fa una pinta tremenda i les crítiques són certament bones.

AMBROISE BIERCE- CUENTOS INQUIETANTES: Regal totalment inesperat i una autèntica delicatessen en l'edició d'Alianza Editorial. Els tètrics comptes d'en Bierce amb unes il.lustracions impactants formen una combinació irresistible. Fabulós.

Una collita genial. Ara a trobar temps per poder llegir-los.


2 comentarios:

  1. Bona collita! D'aquest he llegit Farishta y el de Lamaitre el tinc esperant ;)

    ResponderEliminar